23 Nisan 2015 Perşembe

Zeytinyağlı Taze Fasulye

Zeytinyağlı Taze Fasulye Tarifi


Merhaba arkadaşlar:)
Hepinizin her zaman pişirdiği bir yemek belki de zeytinyağlı fasulye ama acaba kimler içine koyduğu yağı ya da tuzu ölçüyor?
Hani annelerimize telefon açar bir şeyin tarifin sorarız ya,eminim çoğu içine koyduğu yağ miktarını "şööööyle güzelce gezdir zeytinyağını" diyerek anlatıyordur :)
Evet annelerimizin,babaannelerimizin yemekleri çok lezzetli ama bizim bir noktada her şeyi kontrollü şekilde tüketmemiz gerekiyor sağlık açısından. 
Ben de şimdi instagram takipçilerimin en çok sorduğu şeylerden biri olan "İçine ne kadar yağ koyuyorsun?" sorusuna cevap niteliğinde olsun diye sıradan bir tarif olan zeytinyağlı taze fasulyeyi nasıl pişirdiğimi sizlerle paylaşmak istedim.

Malzemeler

-Yarım Kilo Taze Fasulye
-4-5 Adet Domates
-1 Tane Kuru Soğan
-1 Tatlı Kaşığı Tuz
-Yarım Çay Kaşığı Şeker
-1 Çorba Kaşığı Zeytinyağ 
-1.5 Bardak Su




Yapılışı

Öncelikle taze fasulyelerimi ayıklayıp ardından eğer çalı fasulyesi ise bir de boydan boya keserek ikiye ayırıyorum.
Tabi fasulyeler küçük ise bu şekilde ayırmanıza gerek yok.
Daha sonra küp küp doğradığım soğanlar zeytinyağ eklediğim düdüklü tenceremde hafifçe kavrulurken bir yandan domateslerimi iri iri doğruyorum ve tüm malzemeleri düdüklü tencereye aktarıp
tenceremin kapağını kapatıyorum.

Ben çoğu zaman yarım kilo fasulye aldığımdan 1.5 bardak suyun yeterli olduğuna kanaat getirdim ancak sizin kullandığınız domatesler çok sulu ise koyduğunuz su miktarı fazla gelebilir.
Olur da yemeğiniz piştiğinde tencere dibinde çok su kaldığını görürseniz kapağı açık şekilde suyunu biraz çekene kadar yüksek ateşte tutun yemeğinizi.Dipte kalan sudan bu şekilde kurtulabilirsiniz :)
Pişme süresinden de bahsediyim;
Fasulyenin cinsine göre pişme süresi değişse de çoğunlukla düdüklü tısladıktan 20-25 dk. sonra pişmiş oluyor yemeğim.(Düdüklü tencere kullanmayı bilmiyorsanız lütfen internetten bakın,bir kaza olmasın)
Siz her ihtimale karşı 20 dakikanın bitiminde pişip pişmediğini kontrol edersiniz:)
Deneyecek olanlara AFİYET OLSUN!!! 



2 yorum:

  1. Dediğiniz gibi annem de çok güzel yapıyor ama ne kadar sağlıklı orasını pek kestiremiyorum böyle günlük çok bilinen yemekleri detayları paylaşmaya devam ederseniz çok sevinirim :)

    YanıtlaSil