9 Mayıs 2015 Cumartesi

Ev Yapımı Fıstık Ezmesi(Şekersiz)

Ev Yapımı Fıstık Ezmesi(ŞEKERSİZ)


Biliyorum hepimiz seviyoruz ekmeğin üzerine bir şey sürüp yemeyi :)
Siz de benim gibi marketlerde satılan çikolata,fındık,fıstık kremalarının önünden geçerken iç geçirenlerdenseniz evde kolayca yapacağınız fıstık ezmesiyle nefsinizi az da olsa körleyebileceğinizi düşünüyorum.
Ama başlıkta şekersiz yazıyor diyeceksiniz şimdi;evet içine 1 kaşık bal ekleyip fıstık ezmesini hafif tatlı hale de getirebiliriz :) Ancak ben artık şekerli şeyleri (tatlılar pastalar buna dahil değil :D )
ayıla bayıla yemediğim için fıstık ezmemi de şekersiz daha çok seviyorum :)
Hemen tarifi kısaca veriyim :)






Malzemeler

- 400-500 gr Tuzsuz Kabuklu Yer Fıstığı(Kavurmaya gerek kalmıyor)
-1 Çimdik Tuz (Tatlı olsun isteyenler robotu çalıştırırken içine 1 kaşık bal atabilirler)

Yapılışı

Fıstık ezmesini evde yapmak çok kolay desem de bazı arkadaşlarım krema kıvamına getiremediklerinden bahsetmişlerdi.
Aslında sabırla robotu çalıştırırsak o kıvama kolayca ulaşıyoruz.
Burada size vereceğim tek ipucu robotunuzu fazla doldurmamanız.
Yanı 500 gram fıstık kullanıyorsanız ilk önce 250 gramlık kısmı ardından kalanını ayrı şekilde robottan geçirerek elde edin fıstık ezmenizi.
Fıstık ezmesini yaparken sırayla elde edeceğiniz görüntüyü görmeniz açısından aşama aşama fotoğrafladım sizler için.
Deneyecek olanlara AFİYET OLSUN :))



















5 yorum:

  1. Uzuuun sure cirpinca bayagi "creamy" bi kivami oldu. Bir de 1 tatli kasigi zeytinyagi ve bir cimdik tuz ilave ettim. Cok tesekkurler tarif icin.

    YanıtlaSil
  2. Birşey sormak istiyorum fıstığın kalorisi yüksek değil mi? Az miktarda yemek gerekiyor sanırım

    YanıtlaSil
  3. Doğru olan miktar günde bir tatlı kaşığı kadar yemektir. İçerdiği fazla yağdan dolayı fazlası kilo aldırabilir. Miktarı az bulacak olursanız yeterli gelmesi için birkaç yeme şekli için fikir verebilirim. Elma ya da muza batırarak da yiyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  4. Doğru olan miktar günde bir tatlı kaşığı kadar yemektir. İçerdiği fazla yağdan dolayı fazlası kilo aldırabilir. Miktarı az bulacak olursanız yeterli gelmesi için birkaç yeme şekli için fikir verebilirim. Elma ya da muza batırarak da yiyebilirsiniz.

    YanıtlaSil