25 Mayıs 2015 Pazartesi

Ev Yapımı Yoğurt Tarifi

Ev Yoğurdu Nasıl Yapılır

Geçen sene ben de evde kendi yoğurdumu mayalıcam diye inat edip kaç litre süt ziyan ettiğimden hiç bahsetmeden direkt konuya giricem :D
Yalnız söylemeden olmaz  sağolsunlar instagramda bu konuya taktığımı gören bazı arkadaşlar uzun uzun yorum atarak mayalamayla ilgili ipuçlarından bahsetmişlerdi bana.Eğer bu yazıyı okuyor iseler hepsine buradan sevgilerimi iletiyorum:)


Şimdi gelelim neden kendi yoğurdumu mayalama konusuna bu kadar takık olduğuma.
Yoğurt benim her gün tükettiğim,diyetimde de asla soframdan eksik etmediğim ayrıca  birçok faydaya da sahip olan müthiş bir besin(zayıflamaya da yardımcı;)) ama maalesef marketlerde satılan yoğurtları hiç mi hiç sevmiyor ve gerçekten yiyemiyorum, annem sağolsun çocukluğumdan beri evde yoğurt mayalar evimize market yoğurdu sokmazdı.Damak tadımın paketli yoğurtları reddetmesinin sebebi de o sanırım :)
İnsan o lezzete alışınca marketteki yerel üretim olmayan, margarin kıvamındaki o  garip  yoğurtları ağzına süremiyor gerçekten.
Bir de hani hep diyoruz ya sağlıklı beslenelim,temiz gıdalar tüketelim,paketli ürün yememeye çalışalım,olabildiğince içeriğinde katkı maddesi ve koruyucu içeren  şeylerden uzak duralım diye  ben de diyorum ki taze günlük süt bulabilme şansınız var ise neden kendinize mis gibi taptaze ev yoğurdu mayalamayasınız :)


Malzemeler

-3-4 Litre Taze Günlük Süt(miktar önemli değil)
-1 Kaşık Ev Yoğurdu

Yapılışı

1-Öncelikle sütü taşmaması için kısık ateşte kaymatıyoruz
2-Kaynayan sütün mayalanacak sıcaklığa gelmesi için ılınanmasını bekliyoruz.(serçe parmağınızı süte daldırdığınızda 7 saniye dayanabileceğiniz sıcaklıkta olması gerekiyor)
3-Maya için kullanacağınız yoğurdu minik bir kaseye koyup üzerine azar azar ılık sütten ekleyip karıştırarak yoğurdu açıyoruz.
4-Sütle açtığımız yoğurdu mayalayacağımız sütün içine döküp tahta kaşık ile 1-2 tur karıştırıyoruz
5-Ardından sütümüzü mayalayacağımız kaplara bölüştürüyoruz.(ben bu defa evde uygun bir kap olmadığı için pilastik kuru kullandım ama siz cam kavanoz ya da porselen kap tercih edin)
6-Kapların ağzımı kapattıktan sonra kalın sofra bezi ya da battaniye gibi sıcak tutup mayalanmasını sağlayacak bir örtüye güzelce sarıyoruz.
7-Ortalama 3-4 saat boyunca kapaklarını açmadan öçmayalıyoruz.
8-Mayalama süresinin sonunda yoğurdumuz tutunmuş ise buzdolabına kaldırıyoruz ve tercihen hiç kaşık sokmadan 1-2 gün boyunca iyice olmasını bekliyoruz.

Yoğurdunuzun kıvamı aldığınız süte göre farklılık gösterecektir.Fotoğrafta gördüğünüz gibi benim yoğurdum fazla kıvamlı olmuyor şu sıralar sütten dolayı ama lezzet müthiş.
Herkese şimdiden AFİYET ŞİFA OLSUN :)




3 yorum:

  1. Benim de annem sürekli yoğurdumuzu kendi mayalardı ben çocukken. Şimdilerde bu geleneğe yeniden dönmeyi planlıyorum. Yoğurdu daha lezzetli hale getirmek için sevdiğin bir beyaz peynirden minik bir tatlı kaşığı ezerek mayalama esnasında harca karıştırabilirsin. Ben bu yöntemi denemedim henüz ama deneyenler memnun :)

    YanıtlaSil
  2. Benim de annem sürekli yoğurdumuzu kendi mayalardı ben çocukken. Şimdilerde bu geleneğe yeniden dönmeyi planlıyorum. Yoğurdu daha lezzetli hale getirmek için sevdiğin bir beyaz peynirden minik bir tatlı kaşığı ezerek mayalama esnasında harca karıştırabilirsin. Ben bu yöntemi denemedim henüz ama deneyenler memnun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle aliskanlik haline getirmek gerekiyor :) bahsettiginiz sekilde mutlaka denicem cok merak ettim

      Sil