2 Mayıs 2015 Cumartesi

Karabuğday Pilavi Tarifi

Karabuğday Pilavı

Karabuğday pek sevilmiyor farkındayım ve açıkçası ilk yediğim zamanlar ben de kokusundan hoşlanmadığım için yutamıyordum ancak zamanla öyle alıştım ki şimdilerde resmen canım çektiği için pişiriyorum,haşlayıp salatalarıma ekliyorum:)
Bugünse karabuğdayı aynı bulgur pilavı mantığıyla pişirdim,önceden de yapıp beğenmiştim ama uzun zamandır yapmadığımı farkettim.Bugüne kısmetmiş :)
Bu şekilde baharat kullanarak pilav şeklinde piştiğinde karabuğdayın kokusu da gidiyor ama takdir size kalmış:)
Umarım bu hali sizin de damak tadınıza hitap eder.





Malzemeler
-1 Orta Boy Soğan
-1 Bardak Karabuğday
-3 Tane Sivri Biber(tercihen acı)
-2 Domates
-1 Tatli Kaşığı Biber Salçası
-2 Tatli Kaşığı Zeytinyağ
-1.5 Çay Kaşığı Tuz(miktar size kalmış)
-Nane,pul biber,karabiber,bir tutam zerdeçal
-2 Bardak Su

Yapılışı

Öncelikle karabuğlar yıkanır.Soğan çok minik doğranır ya da rendelenir.
Tencereye yağ konup soğanlar rengi döneme kadar kavrulur,salça ve baharatlar ilave edilip kavurmaya devam edilir.Ardından biber,domates,karabuğday eklenip hafif karıştırdıktan sonra soğuk su ilave edilir ve üstü kapalı olarak ocağın minik kısmında kısık ateşte 25 dakika kadar pişirilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder