11 Mayıs 2015 Pazartesi

Hafif ve Sağlıklı Pasta Kreması Tarifi

Sağlıklı Ev Yapımı Pasta Kreması


Yabancı kaynaklarda çok fazla 
rastlayıp bir türlü yapmaya fırsat bulamadığım kajulu pasta kremasını geçen gün yaptığım keklerin üzerine sürmek için bir deneyeyim dedim ve tek kelimeyle harika oldu.(kekin tarifi burada)
Tarifi ben yaratmadım sadece damak tadıma göre içine koyduğum malzemelerin miktarını ayarladım :)
Evde böyle hafif bir krema yapma şansım varken benim canım dışarıdaki yağlı ağır ve bol kalorili pastaları hiç çekmez bence artık :) ya da belki çeker bilemiyorum :D





Malzemeler

-1 Su Bardağı Çiğ Kaju
-2 Tatlı Kaşığı Eritilmiş Hindistan Cevizi Yağı(alternatif olarak başka ne tür yağ kullanılabilir denemem gerek o yüzden şu an bir şey diyemiyorum)
-1 ya da 2 Tatlı Kaşığı Doğal Bal
-İstenilen Miktarda Limon Suyu ve 5-6 Damla Limon Aroması
-Bir Miktar Su

Yapılışı

Çiğ kajular öncelikle 2-3 saat kadar içme suyu içerisinde bekletilip şişmeleri sağlanır.
Kajular süzülüp yıkandıktan sonra robot içerisine bal,eritilmiş hindistan cevizi yağı,limon ve az miktarda su eklenerek robottan geçirilir.
Ben bu aşamada kıvamı ayarlama konusunda baya zorlandım çünkü karışım bir türlü krema haline gelmedi ve oldukça yoğun oldu.
Ben de bir miktar daha su ekleyerek ikinci aşama olarak karışımımı dar ağızlı bir kaba aktarıp krema haline gelene kadar azar azar su ekleyerek el blenderından geçirdim ve aşağıda gördüğünüz kıvamdaki kremayı elde ettim.
Limon miktarı da tamamen size kalmış mesela ben ekşi bir krema elde etmek istediğim için sürekli tadına bakarak hiç ölçmeden sürekli  limon ekledim :)





2 yorum: