17 Mayıs 2015 Pazar

Spor Sonrası Ne Yesem-1

Spor Sonrası Ne Yesem-1

Spor salonuna gittin ya da evde sporunu yaptın kasları bir güzel çalıştırdın,yoruldun,acıktın :)


Eh haliyle şimdi yanında karbonhidratı ve salatasıyla birlikte guzel bir protein ziyafetini fazlasıyla hakettin;)
Spor sonrası yiyebileceğin pek çok seçenek var ama ben bugün instagram hesabımdaki eski gönderileri incelerken gözüm ızgara somon paylaşımlarıma takılınca ben de sana biraz somondan ve somonu niye tercih ettiğimden bahsetmek istedim:)
Somon deyince insanlar genel de ama çok yağlııııı gibi tepkiler veriyor ve yemeye biraz çekiniyor.


Korkmaaaa  :D Somondaki yağ korkulacak yağlardan değil :)
Tam tersi zayıflamak istiyorsan haftada 1-2 kere tüketeceğin balık zayıflamama yardımcı olacak emin olabilirsin.
Zaten bir de somonun faydalarını duysan şaşırır kalırsın:)
Bir kere omega-3 yağ asiti,protein,A,B ve D vitamini  zengini.Ayrıca ileride karşılaşma riskin olan biriçok hastalığı da önleme özelliğine sahip(internette bununla ilgili araştırma yapabilirsin),eh bir de zayıflamaya yardımcı daha ne olsun:))
Yap yanina kocaman bir yeşil salata,bolca limon ekle ohh(evet ağzım sulandı limon deyince:D)
Karbonhidratını da unutma.Ha bir de karbonhidrat deyince aklına sadece ekmeği getirme.
Spor sonrası proteinle birlikte kilona ve beslenme şekline uygun miktarda tam buğday ekmek tüketebileceğin gibi haşlanmış ya da yağ eklemeden tavada sotelediğin karbonhidratça zengin sebzeleri de tercih edebilirsin.Canın ekmek ya da sebze istemiyorsa karabuğday,bulgur,buğday ya da kinoa haşlayabilir veya bunlarla pilav yapıp o şekilde de tüketebilirsin tamamen senin damak zevkine bağlı :) Hatta karabuğday pilavını nasıl yaptığıma buradan bakabilirsin :)
Beni instagramdan az çok tanımış,ızgara balık aşığı olduğumu öğrenmiş ve konu balıksa çok da gram sınırlamasına girmediğimi farkına varmışsındır ancak konu somon olunca elbet benim de kendime göre belli sınırlandırmalarım oluyor.
Ve netçe söylemek gerekirse ben 200 gramdan fazla tüketmemeye çalışıyorum tek öğünde ;)
Umarım az çok fikir sahibi olmuşsundur yine de yorum kısmında merak ettiklerini bana sorabilirsin :)
Bir de aşağıda gördüğün somonların hepsi sadece tuz eklenerek elektrikli ızgarada pişirildi :)







         






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder