10 Mayıs 2015 Pazar

Unsuz,Şekersiz,Yağsız Kek Tarifim(nohut keki)

Unsuz,Şekersiz,Yağsız Nohut Keki

Bu kekin en güzel tarafı içine rafine şeker,un ve yağ girmemesi:)
Nasıl oluyor o derseniz kulağa garip gelse de un yerine nohut,şeker yerine hurma,yağ yerine fıstık ezmesi kullanıyoruz ;)
Nohut ile kek yapılabildiğini aylar önce instagramdaki bir arkadaşım sayesinde öğrenmiştim.O içerisine yumurta koymuyordu ama ben bu keki biraz kendime göre uyarlayıp yumurta da ekleyerek değişik versiyonlarda pişiriyordum.
Daha önce içerisine bal koyarak tatlandırdığım bu keki hurma ekleyerek pişirmek ne zamandır aklımdaydı ama kendimi tutamam hepsini yerim diye pişirmemek için baya bir direndim itiraf ediyorum :)
Hem annemin doğum günü hem de anneler günü oluşu sebebiyle ben de ona bu sağlıklı minik kekler ile bir sürpriz yapmak istedim ve girdim mutfağa :)
Şunu da baştan belirtmeliyim ki sakın içerisinde nohut var diye "Ay ben bunu yiyemem" gibi bir ön yargıya kapılmayın çünkü tüm samimiyetimle söylüyorum içerisinde nohut olduğu söylemeden tattırdığım herkes hem çok beğendi hem de onları yedirdiğim şeyin normal bir kek olduğunu sandılar :))
Ben bu defa kekimi iki ölçü olacak şekilde yaptım(9-10 küçük muffin çıkıyor) ancak siz her bir malzemenin yarısı kadarını kullanarak  pişirebilirsiniz.Hatta Malzemenin tamamını küçük

bir silikon kek kalıbında da pişirebilirsiniz.


Malzemeler

-2 Su Bardağı Haşlanmış Nohut(400 gr)
-2 Yumurta
-11 Tane Hurma
-3 Tatlı Kaşığı Şekersiz Fıstık Ezmesi(tarif için buraya tıklayabilirsiniz)
-1 Tüp Vanilya Aroması
-1 Tatlı Kaşığı Tarçın
-1 Tatlı Kaşığı Kabartma Tozu(Ancak kullanmasam daha iyi olacaktı sanırım)


Yapılışı

Aslında öyle basit ki bu keki yapmak sadece içine koyacağınız malzemelerin tek tek robottan geçirilip püre haline getirilmesi gerekiyor,tek zahmetli tarafı burası :)
1-Hurmaları 1 saat kadar ıscak suda beklettikten sonra robot içine atıp püreden hallice bir kıvama gelene kadar geçiriyoruz.Bunun için çok uğraşmanıza gerek yok minik ve kekin içine homojen dağılabilecek kıvamda olması yeterli bizim için.
Şimdilik burası tamamdır hurmalar kenarda beklerken biz de nohutları püre haline getirelim:)
2-Nohut süzülüp yıkanır,robot içerisine konur ve parçalanana kadar robot çalıştırılır
3-Robot içerisindeki nohutlara 2 yumurta,tarçın ve vanilya aroması eklenir;püre kıvamına gelene kadar robottan geçirilir.
4-Nohut püresi ve hurma püresi içine kabartma tozu eklenerek bir kap içerisinde güzelce karıştırılarak birleştirilir ve kek hamurunun hazırlığı bitmiş olur

Kek karışımı kaşık yardımıyla muffin kaplarına bölüştürülür ve fırın ızgarasının üzerine yerleştirilip önceden ısıtılmıs 160 derece fırında 20 dakika pişirilir.
Piştikten sonra kekler hemen kaplardan çıkarılıp terlememeleri için ızgara üzerine konulur.
Keklerinizi buzdolabında kapalı bir kutuda saklamanızı öneririm soğuk hali de oldukça lezzetli oluyor :)
Üzeri için yaptığım kremayı tamamen sağlıklı malzemeler kullanarak yaptım tarifi burada :)
Çoğunuzun bu keki merak edip deneyeceğinizi düşünüyorum lütfen kek hakkındaki yorumlarınızı buradan ya da instagram üzerinden bana ulaştırın:)
AFİYET OLSUN :))




15 yorum:

  1. Hurma yerine bal olurmu olursa olcusu ne olur? Hemen denemek istiyorum da 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi bal ile de oluyor 1-2 kaşık yeterlidir ama doğal şeker katılmamış bal bulabilirseniz daha iyi olur :)

      Sil
    2. Bal ve pekmez pişince zararlı oluyormuş. Benim diyetisyenim öyle demişti

      Sil
  2. Şiddetle tavsiye ederim şahane oldu 😋👌❤

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Fıstık ezmesi 3. veya 4. aşamada dahil oluyor sanırım? :) Tadı gerçekten çok lezzetliydi, sadece görüntü çok başarılı olmadı ama biraz katı bi hamurum oldu benim, çok da vaktim olmadığı için düzeltmekle çok uğraşamadım ama dediğiniz gibi lezzet çok iyiydi. Teşekkürler tarif için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz eksik yazmisim hemen duzeltiyorum simdi oralarini :) fistik ezmesi nohutlarla birlikte ayni anda gecirilebilir ya da en sonda da eklebilir hic farketmiyor :)

      Sil
  5. Ben de hurmayı 7 tane koydum, birazcık da pekmez ekleyerek yaptım, pişiyor şu anda, bakalım nasıl olcak

    YanıtlaSil
  6. Yaptim bu tarifi ancak hurma olmadigi icin bal kullandim.biraz az geldi bal sanirim ama ona ragmen guzel ve hafif oldu.tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  7. acaba nohutu çekmek yerine nohut unu kullanılabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kullandım oldu. Hurma yerine de kuru incir kullandım. Bu şekilde kendi tatlarınızı yaratabilirsiniz.

      Sil
  8. Glutensiz, olması süper bende gluten hassasiyeti var sağolun bi ara hiç kek yiyemiycem sanıyodum

    YanıtlaSil
  9. Ben normal kek kalıbına yapsam olmazmı bu ölçületle

    YanıtlaSil