9 Haziran 2015 Salı

Yağsız Mercimek Çorbası

Mercimek Çorbası Tarifi

Türk sofralarının olmazsa olmazı çorbayı sevmeyen kişi sayısı çok azdır sanıyorum.
Ha ben sevmiyor muyum seviyorum,peki neden paylaşımlarında çorbayı sık sık göremiyoruz derseniz sebebi birazcık komik:)
Üşeniyorum arkadaşlar,neden bilemiyorum ama hiçbir şey pişirmeye üşenmeyen bana,mutfağın belki de en basit yemeği olan bir mercimek çorbasını yapmak aşırı zor geliyor :D
Sma sizin bu tarz küçüş ve saçma dertleriniz yok ise bir de yapmaya üşenmiyorsanız çorba içmekten hiç çekinmeyin arkadaşlar.Çok yağlı ve ağır çorbaları tercih etmededikten ve de o öğünde aldığınız karbonhidrat miktarını ayarladıktan sonra gönül rahatlığıyla içebilirsiniz sıcacık çorbanızı:)
Ah tabi bir de ölçüyü ayarlayamayıp koca bir tencere çorba yapınca kalanını ne yapıcam derdi var.Bu da benim çorba yapmamamdaki sebeplerden biriydi.

Ama çözümü çok basit:çorbayı pişiriyorsunuz,içebileceğiniz kadarını tencerede bırakıp kalanını küçük kavanozlara bölüştürdükten sonra buzluğa atıyorsunuz ve yemek vakti gelince çözdürüp tekrar ısıttıktan sonra afiyetle içiyorsunuz:)
Hem de lezzetinde hiçbir gariplik olmuyor.
Eminim bu küçük öneri yemek yapma konusunda zaman sıkıntısı çeken çoğu kişi için faydalı olacaktır.
Gelelim çorbayi nasil yaptığıma:) 
Başlıkta yağsız yazıyor diye yağ tüketme karşıtı bir insan olduğumu düşünmeyin sakın,çorbanın yanında yediğimiz yemeklerin icerisinde zaten bir miktar yağ olduğu için çorba pişirirken ekstra olarak yağ eklememeye çalışıyorum sadece.
Denerseniz göreceksiniz ki bu şekilde de gayet lezzetli oluyor.





Malzemeler

-1.5 Su Bardağı Kırmızı Mercimek
-1 Soğan
-Yarım Havuç
-1 Küçük Patates
-1 Tatlı Kaşığı Tuz
-Su

Yapılışı

Soğan,patates ve havuç iri iri doğranıp yılanam mercimeklerle birlikte geniş bir tencereye alınır.
Üzerine 1 litre su ve tuz eklenip kısık ateşte ağzı açık şekilde pişirilir.
Çorbanın suyunun azaldığını gördüğünüz takdirde tekrar su eklemesi yapabilirsiniz.
Piştikten sonra da el blenderından geçirdiğinizde oluşan kıvam çok yoğunsa az miktarda sıcak su ekleyerek çorbanızı açabilirsiniz.
AFİYET OLSUN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder