5 Haziran 2015 Cuma

Mayalanmayan Yoğurtla Ne Yapabilirz

Mayalanmayan Yoğurttan Lor Yapımı

Biliyorum büyük bir hevesle yoğurt mayalamaya kalkıştınız ama baktınız ki yoğurt tutmamış ve üstü sulanmış.
Sakın çöpe atmayın aman diyim o mayalanmayan yoğurttan harika bir lor yapabilirsiniz:)
İtiraf ediyorum bazen yoğurt tutmasa da lor yapsam dediğim oluyor çünkü sütle yapılana göre daha ekşimsi hoş bir tadı oluyor:) Bir de güzel güzel mayaladığım yoğurdumu lora çevirmeye gönlüm razı olmuyor:)
Neyse anlayacağınız üzere benim dualarım kabul oldu :D 


Geçen gün mayalamaya çalıştığım yoğurt tutmamış,neden bilmiyorum her zamanki gibi yapmıştım ama bazen böyle aksilikler olabiliyor işte.Hatta yoğurt mayalama tarifim burada tabi bu kötü deneyimden sonra tarifime güvenir misiniz bilmiyorum ama ilk yoğurt mayalama denemelerimden sonra bu ilk batırışımdı:D
Ben de aldım hemen bir tencereye döktüm o yoğurdu.Ocağın altını kıstım bir güzel kaynattım.Hafif hafif fokurdamaya başlayınca biraz limon da sıktım içine ve ocağı kapatıp tamamen kesilmesini bekledim.
Bizim oralarda yani trakya oluyor ;) kesik ve ekişimik de derler ancak süt ya da yoğurdu kestirerek elde ettiğimiz bu peynirin yaygın adı lor bildiğiniz gibi.
Ne diyordum,ocağın altını kapatmıştım en son.
Tencerede şu an sadece kesilmiş parçalar ve sarı su kalmış olmalı.Eveet şimdi peynirinizi basit bir süzgeç yardımıyla süzebilirsiniz:) 
Ben fotoğrafta gördüğünüz loru 1 saat kadar süzdüm,gayet yeterli oldu.
Yalnız kötü bir haberim var 1.5 litrelik yoğurttan çıkan lor miktarı sadece bu fotoğrafta gördüğünüz kadardır:/ 
AFİYET OLSUN:)

2 yorum:

  1. Annem onu tülbente sarip süzüyor kalip seklinde oluyor dilimlenebilir oluyor :)

    YanıtlaSil
  2. Annem onu tülbente sarip süzüyor kalip seklinde oluyor dilimlenebilir oluyor :)

    YanıtlaSil