4 Haziran 2015 Perşembe

Zeytinyağlı Enginar Tarifim

Zeytinyağlı Enginar 

Tavuklu enginar tarifimi bile yazmışım da zeytinyağlısı eksik kalır mı hiç.
Bıraksalar enginar için şarkı yazarım,öyle de seviyorum bu tadı :)
Zaten sevmeyen çok şey kaybetmiş oluyor çünkü bu mucizevi sebze vitamin ve mineral yönünde oldukça zengin ayrıca karaciğere,mideye,bağırsağa,yüksek kolesterole ve içeriğindeki lifler sayesinde zayıflamaya da yardımcı.
Tabi bunların yanında diyet yapan ya da sağlıklı beslenmeye çalışan bizler için şahane bir karbonhidrat kaynağı olduğunu belirtmemek olmaz.
Şahsen benim için yanında biraz salata biraz da et var ise spor sonrası çok şahane bir öğün olmuş oluyor.
Ah bir de mevsimi bu kadar kısa olmasa.
Malum zamanı geçince hemen kılçıklaşmaya başlıyor yani haziran son ay diyebilirim.Zaten uyarayım market ya da pazarlarda gördüklerinizi tam ayıklamıyorlar iri dursun diye o yüzden siz mutlaka pişirmeden önce yanlarındaki sert görünen kısımları bıçakla hafifçe soyuverin :) 
Gelelim tarife;) fotoğrafta gördüğünüz gibi maalesef benimki bu defa havuçsuz oldu ama yine de tarife ekliyoruz havucu siz de benim gibi doğradığınız havuçları tencereye eklemeyi unutmayın :D



Malzemeler

-3 Adet Enginar
-1Adet Soğan
-1 Havuç
-Yarım Kg İç Bakla
-1 Çay K. Şeker(varsa yerine yarım portakal suyu)
-1 Çorba K. Zeytinyağ
-1 Çay Kaşığı Tuz
-1 Bardak Su
-Dereotu

Yapılışı

Soğanları ve havucu küp küp doğrayıp enginar ve ayıklanmış iç baklalar ile düdüklü tencereye atıyorum.
Yağ,tuz,limon ve şekeri de ilave ettikten sonra suyunu ekleyip düdüklü tencere tıskadıktan sonra 20 dakika pişiriyorum.
Şanslıyım ki bu defa enginarların cinsinden midir nedir eklediğim su ne az geldi ne de arttı.Tam 20 dk sonra ocağı kapadığımda yemeğim suyunu çekmiş ve tam kıvamında pişmiş durumdaydı :)
Dereotunu da sıcakken üzerine serpiştirirseniz lezzet olarak daha güzel olur.
AFİYET OLSUN ;)

1 yorum:

  1. Denedim :)) şahane, lokum gibi oldu. Tarifleri paylaştığın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil