5 Aralık 2015 Cumartesi

Unsuz Fit Kek

Unsuz Karakız Keki (2 porsiyonluk ölçü)


Aslında buraya daha sık bir şeyler yazmak istiyorum ancak son zamanlarda inanılmaz yoğun oluşum ve biraz da yaşadığım stresli durumlardan dolayı  hem kendimi hem instagramı hem sporu hem de burayı çok fazla ihmal etmiş durumdayım biliyorum :( 

Bugün evde otururken canım tatlı isteyince bari biraz daha sağlıklı bir şeylerle nefsimi köreltiyim dedim ve geçenlerde tesadüf eseri içerisine sadece kakao,yag,yumurta ve pekmez koyarak yaptıgım keki biraz daha geliştirdim ve çok daha şahane ve bu defa ortaya gerçek bir kekten ayırt edilemeyecek kadar güzel bir şey çıkardım :) Hem malzemeler hem de kullanılan miktarlar tamamen doğaçlama olarak ortaya çıkmıştır:p





Malzemeler


-1 Yumurta 

-1 Çorba K. Pekmez
-1 Tatlı Kaşığı Şekersiz Fıstık Ezmesi (tarifi burada)
-1 Tatlı Kaşığı(Katı halde) Hindistan Cevizi Yağı (ya da tereyağ)
-1 Tatlı Kaşığı Kakao(Tepeleme)
-1 Tatlı K. Keçiboynuzu Unu(Tepeleme)
-1 Çimdik Kabartma Tozu
-1 Tutam Tarçın



Yapılışı


Öncelikle ihtiyacınız olan yardımcı araçlar 1 adet fırın :D mikser ve 2 adet silikon muffin kabı

Yapımı da çok kolay yagı eritip içine kecibonuzu unu ve kakaoyu ekleyip karıstırıyoruz ardından baska bir kapta mikserle yuksek devirde cırpıpmıs yumurtamıza pekmez ve fıstık ezmesini de ekleyip çırpmaya devam ediyor ve kalan tüm malzemeleri içine ekleyip 10-15 sn daha çırptıktan sonra yogun bir krema kıvamında olan kek hamurumuzu iki adet muffin kabına bölüştürüyoruz.
Isıtılmış fırında iyice kabarıp çatlayana kadar 15 dakika kadar pişiriyoruz.Ben 170-180 derece arasında pişirdim ancak derece ve sürenin fırından fırına değiştigini unutmayalım çünkü bazı fırınlar keki haslarken bazıları da yakabiliyor.Fırınınızı siz daha iyi tanıyorsunuzdur neticede o sebeple orta bir yol bulursunuz diye tahmin ediyorum.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.Denemeyenler ise çok şey kaçırmış olacaklar benden söylemesi 
Kendinize dikkat edin SAĞLIKLA KALIN AFİYET OLSUUUN :))

2 yorum: